Actueel

Kwaliteit

Wij zijn HKZ-gecertificeerd!

Wat betekent dit voor u?

Het levert hun waardering op van verzekeraars, patiënten-/consumentenorganisaties en samenwerkingspartners. Sommige verzekeraars werken zelfs al met een preferred providership voor gecertificeerde organisaties. De gecertificeerde organisatie wordt transparanter en werkt efficiënter. Cliënten worden helder en tijdig geïnformeerd. Hun wensen en behoeften zijn goed in beeld. Medewerkers zijn goed opgeleid en gemotiveerd voor hun werk. Fouten worden sneller ontdekt en beter voorkomen. De instelling kan zich met een certificaat positief onderscheiden in een markt waarin zich steeds meer nieuwe aanbieders aandienen. Naar de overheid toe kan men met het certificaat aantonen dat wordt voldaan aan de wettelijke verplichting om ‘verantwoorde zorg’ te leveren. Tevens voldoet men aan de internationale standaard ISO-9001.

  • HKZ norm is specifiek voor de zorg en daarmee meer to the point dan ISO
  • HKZ norm is ISO compatibel, doordat de ISO-eisen op een eenvoudiger wijze vertaald zijn voor de zorg. Twee vliegen in een klap dus.
  • Het HKZ norm wordt ondersteund door patiënten- en cliëntenorganisaties en partijen die betrokken zijn bij de branche uit het veld.
  • Actuele thema’s zoals cliënt/patiëntveiligheid worden meegenomen in een nieuwe norm.

Bekijk hier ons certificaat

Werkwijze

Om in aanmerking te komen voor poliklinische revalidatiegeneeskunde is een verwijzing nodig van de huisarts, medisch specialist of bedrijfsarts. Verwijzen kan via ZorgDomein of via ons verwijsformulier.

Het traject start met een uitgebreide pre-intake bij de casemanager om de klachten in kaart te brengen en het gesprek met de revalidatiearts voor te bereiden. Als de revalidatiearts vaststelt dat er een indicatie is voor een revalidatietraject, wordt in overleg met de cliënt een behandelplan opgesteld.

Tijdens het revalidatietraject werken alle zorgverleners samen met de cliënt om iemand weer zo optimaal mogelijk te laten functioneren in het dagelijks leven. Afhankelijk van de klachten kan het revalidatieprogramma bestaan uit gespecialiseerde fysiotherapie, ergotherapie, psychologie, EMDR-therapie, orthopedagogiek, maatschappelijk werk, diëtetiek, podologie, ademhalings- en ontspanningstherapie, psychomotore en/of Cesartherapie, cognitieve herstructurering en orthopedische schoenaanpassingen c.q. hulpmiddelen.

Een revalidatiebehandeling duurt gemiddeld drie tot zes maanden. Afhankelijk van de ernst van de klachten kan dit langer zijn. Gedurende het traject koppelen we de voortgang op vaste momenten terug naar de verwijzer.

Wachttijd

U kunt de wachttijd van de locaties van SRN inzien en vergelijken met de wachttijd van andere instellingen op de website van Zorgkaart Nederland. Via onderstaande link komt u uit bij deze website. 

Wachttijd

Tarieven en vergoeding

Medisch specialistische revalidatiezorg valt onder de basisverzekering en wordt door alle zorgverzekeraars vergoed. Patiënten hebben geen aanvullende verzekering nodig. De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) heeft de vergoeding van revalidatiegeneeskunde geregeld met DBC’s (DiagnoseBehandelingCombinaties). Het tarief wordt bepaald aan de hand van de diagnose die is vastgesteld door de revalidatiearts. De hoogte van het bedrag van de DBC is landelijk vastgesteld. 

Tarievenlijst

Een revalidatiebehandeling valt onder het wettelijk verplichte eigen risico. Het kan zijn dat een cliënt eigen risico moet betalen. Heeft u vragen over de vergoeding? Dan kun u altijd contact met ons opnemen.

Tip, klacht of vraag

SRN is altijd op zoek naar het verbeteren van onze organisatie en de revalidatiebehandeling. Wij vinden het daarom belangrijk om te weten hoe onze zorgverlening wordt ervaren. Allereerst is er de mogelijkheid om SRN via Zorgkaart Nederland te waarderen. Daarnaast worden cliënten gevraagd om aan het einde van de revalidatiebehandeling een tevredenheidsenquête in te vullen. Verder kunt u hier een feedbackformulier downloaden die u kunt inleveren bij één van onze behandelaars.

Uiteraard is het altijd mogelijk dat een cliënt niet geheel tevreden is. SRN heeft een klachtenprocedure waarin beschreven wordt welke stappen SRN doorloopt wanneer een cliënt een klacht heeft. 

Geschillencommissie

Indien uw klacht, na behandeling en bemiddeling door de medewerkers van de locatie of de klachtenfunctionaris, niet naar uw tevredenheid is opgelost, is er sprake van een geschil. U kunt uw geschil voorleggen aan de geschillencommissie waar SRN Revalidatie bij aangesloten is. Deze geschillencommissie is een onafhankelijke organisatie die een uitspraak doet over de gegrondheid van een klacht. De geschillencommissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en twee leden van wie een met een medische achtergrond. Wanneer een geschil wordt ingediend zal onderzoek worden gedaan naar de oorzaken van de klacht. Afhankelijk van de aard van het geschil wordt door de voorzitter bepaald hoe de commissie tot een uitspraak komt.

Houd in dit traject rekening met de volgende punten:

SRN Revalidatie vindt het belangrijk dat u tevreden bent over zijn geleverde zorg. Wanneer u open bent over uw ervaringen, helpt u SRN Revalidatie om dit doel te realiseren.

  • Het samen met een klachtenfunctionaris werken aan het oplossen van uw klacht, zorgt er niet voor dat uw recht tot het indienen van een geschil vervalt.
  • Mocht u een geschil indienen, dan dient u rekening te houden met een termijn van zes maanden waarbinnen de geschillencommissie tot een uitspraak komt. U wordt in dat geval verzocht om de geschillencommissie inzage te geven in uw medisch dossier.

Revalideren in eigen omgeving

Poliklinische revalidatiebehandeling is bedoeld voor mensen waarbij de eerstelijnszorg geen afdoende resultaat heeft opgeleverd en/of als er sprake is van een complexe zorgvraag. De klachten kunnen bijvoorbeeld in stand worden gehouden door irreële ideeën over hoe met de klachten om te gaan door de persoon zelf, problemen in de sociale omgeving of op het werk. Ondanks optimale zorg van huisarts, fysiotherapeut, psycholoog of andere (para)medici kan het zijn dat de klachten dan niet of nauwelijks afnemen.

Enkele voorbeelden hiervan zijn chronische pijnklachten aan het bewegingsapparaat als gevolg van fibromyalgie, artrose, whiplash, lage rug- en nekklachten. Daarnaast komen ook de neurologische aandoeningen Multiple Sclerose, Parkinson en CVA in aanmerking, evenals hart-vaat-, long- en oncologische aandoeningen en andere chronische en/of operatief gerelateerde problematiek. In dit geval kan een revalidatieteam met verschillende gespecialiseerde zorgverleners een uitkomst bieden.

Revalidatiegeneeskunde Van Loo & Veerhoek is er op gericht om de klachten binnen de mogelijkheden te verminderen en zelf controle te houden over gezondheid en gedrag. In het verbeteren van gezondheid staat sociaal en maatschappelijk functioneren centraal, omdat dit bijdraagt aan het gezond zijn en blijven. Revalidatiegeneeskunde Van Loo & Veerhoek is de 3e Zelfstandige Behandel Kliniek in Nederland die HKZ gecertificeerd is en al onze vestigingen hebben de HKZ certificatie.

Aanmelden & Traject

Om in aanmerking te komen voor poliklinische revalidatie is een verwijzing van huisarts, specialist of bedrijfsarts nodig. Het intakegesprek met de casemanager duurt ongeveer een uur. Er wordt gekeken of poliklinische revalidatie inderdaad gewenst is en er vindt een lichamelijk onderzoek plaats. Indien poliklinische revalidatie gewenst is, worden er aansluitend persoonlijke behandeldoelen geformuleerd. Daarna volgt een consult van ongeveer 30 minuten bij de revalidatiearts. Hij/zij coördineert het behandeltraject en beslist tevens welke zorgverleners worden ingeschakeld bij uw behandeling.

Afhankelijk van de klachten kan het revalidatieprogramma bestaan uit ergotherapie, (gespecialiseerde) fysiotherapie, psychologie, EMDR therapie, orthopedagogiek, maatschappelijk werk, diëtetiek, podologie, ademhalings- en ontspanningstherapie, psychomotore- en/of Cesartherapie, cognitieve herstructurering en orthopedische schoenaanpassingen c.q. hulpmiddelen.

Wachttijden

Hier vindt u de gemiddelde wachttijd van onze revalidatie trajecten.
Deze wachttijd wordt in elke eerste week van de maand geactualiseerd.

In de bijlage zie je actualiteitsdatum en de wachttijd in dagen. De door de overheid vastgestelde maximaal aanvaardbare wachttijd bedraagt 4 weken. Wij hanteren een maximale wachttijd van 14 dagen. Langer wachten kan altijd op eigen verzoek. Wij nemen binnen 24 uur nadat wij uw verwijzing hebben ontvangen contact met u op om de eerste afspraak z.s.m. (uiterlijk binnen 14 dagen wat ons betreft) in te plannen.

Kosten & Vragen

Revalidatiegeneeskunde Van Loo & Veerhoek voert de revalidatiebehandeling uit onder toezicht van Stichting Revalidatiegeneeskunde Nederland (AGB 22220690). Dit is een door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport erkende instelling voor het leveren van medisch specialistische zorg. Dit betekent dat deze revalidatiezorg wordt vergoed vanuit de zorgverzekeringswet en dus vanuit de basisverzekering wordt betaald.

Een aanvullende ziektekostenverzekering is hiervoor niet noodzakelijk. Voor onze klanten zijn er, buiten het verplichte eigen risico, geen kosten verbonden aan onze revalidatiegeneeskundige behandelingen. Heeft u vragen over ons poliklinische revalidatietraject of wilt u een afspraak maken? Neem dan contact op met Revalidatiegeneeskunde Van Loo & Veerhoek en klik hier.

Privacyverklaring

SRN, gevestigd aan Zonnebloemstraat 53 4461 PK te Goes, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

Persoonsgegevens die wij verwerken

SRN verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt.

Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:

  • Voor- en achternaam
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • IP-adres
  • Locatiegegevens
  • Gegevens over jouw activiteiten op onze website
  • Gegevens over jouw surfgedrag over verschillende websites heen (bijvoorbeeld omdat dit bedrijf onderdeel is van een advertentienetwerk)
  • Internetbrowser en apparaattype

Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken

Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de onlineactiviteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als u er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., dan verwijderen wij deze informatie.

Doel en grondslag voor verwerken persoonsgegevens

SRN verwerkt uw persoonsgegevens om u te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren.

Geautomatiseerde besluitvorming

SRN neemt op basis van geautomatiseerde verwerkingen geen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma's of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van SRN Revalidatie) tussen zit.

Hoe lang we persoonsgegevens bewaren

SRN bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Wij hanteren de volgende bewaartermijnen voor de volgende (categorieën) van persoonsgegevens:

  • Reserveringsaanvraagformulier: bewaartermijn niet langer dan strikt nodig is voor de beantwoording en/of afhandeling van uw verzoek/vraag.
  • Feedbackformulier: bewaartermijn niet langer dan strikt nodig is voor de beantwoording en/of afhandeling van uw verzoek/vraag.

Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken

SRN gebruikt alleen technische en functionele cookies. En analytische cookies die geen inbreuk maken op uw privacy. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en uw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.

Google Analytics

SRN maakt gebruik van Google Analytics om gegevens te verzamelen die inzicht geven in het gebruik van de website. De volgende handelingen zijn uitgevoerd om deze gegevens zo veel mogelijk te anonimiseren:

  • Google Analytics privacy-vriendelijk ingesteld
  • Bewerkersovereenkomst met Google gesloten
  • Laatste cijfers van uw IP-adres worden gemaskeerd

Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover deze derden de informatie namens Google verwerken. SRN heeft hier geen invloed op.

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen

U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door SRN en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen.

U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek.

SRN wil u er tevens op wijzen dat u de mogelijkheid heeft om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons.

Hoe wij persoonsgegevens beveiligen

SRN neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..